Uszodát a Budai Várba? Vagy inkább a Balaton mellé?

Közel 2800-an szeretnének uszodát vagy gyógyfürdőt, esetleg wellness központot a lakóhelyük mellé - derül ki a K&H: üzletet ide! programjának részeredményeiből. A területi eloszlás is roppant érdekes, van, aki a Budai Várba szeretne fürdőt, de a Balaton mellett is volna erre igény.

 

Október első hetéig több mint 41 ezer szavazat érkezett a K&H: üzletet ide! programjának keretében arra, milyen üzletet, szolgáltatást látnának szívesen az otthonukhoz közel. A számos opció közül közel 2800-an szeretnék az uszoda, wellness központ, gyógyfürdő trió valamelyikét. Többen bejelölték a Budai Várat és a Várkert Bazárt a fürdő lehetséges színhelyéül, annak ellenére, hogy a közelben van például a Rudas fürdő.

 

Emellett volt, aki a belvárosi Szabadság térre, a XI. kerületi Nagyvásárcsarnokhoz, a Széchenyi Gyógyfürdő mellé kért uszodát, de a Lehel piac környékén, a Gogol utcában is többen szeretnének csobbanni. Akadtak, akik szerint a bulinegyedben, a Klauzál tér környékén is elférne egy fürdő. A Balaton északi és déli partjára is érkezett uszodaszavazat, de szinte az összes országrészben volna igény ilyen létesítményekre.

  Ki mit szeretne a szomszédba?

A K&H: üzletet ide! program egy, külföldön már bevált koncepció alapján igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. A kezdeményezés lényege, hogy egy online interaktív térképen bárki bejelölheti, milyen üzlet vagy szolgáltatás hiányzik neki. Ezzel leképezhetőek a lakossági igények és egy-egy mikroközösség saját maga alakíthatja a környékbeli kínálatot. A program másik pillére, hogy iránytűt ad a vállalkozások kezébe, hiszen megmutatja, mire is van igény egy-egy térségben, városban.

 

A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást.

 

Rajna Gábor, a K&H banki értékesítési hálózatért és a támogatásért felelős igazgatója elmondta, hogy a program eddigi eredményei felülmúlják a várakozásokat. A K&H: üzletet ide! program keretében több mint 217 ezer látogató kereste fel az interaktív felületet, ami közel ötszöröse az eredetileg kitűzött célnak.