A Goodyear is hozzájárul a világ legnagyobb repülőterének megépítéséhez

Az új isztambuli repülőtér építésénél alkalmazott járművek Goodyear abroncsokat használnak. A Goodyear több mint 3000 jármű számára szállít abroncsokat és nyújt támogatást a világ jelenleg legnagyobb repülőterének építkezésén. A tavalyi év során közel 8000 abroncsot szállítottak le a Goodyear vegyes használatú (közúti és terep alkalmazásra egyaránt használható) Omnitrac II termékcsaládjából a Törökországban, az új isztambuli repülőtér 76,5 millió négyzetméteres területén dolgozó tehergépjárművek számára.

 

A szolgáltatás szerves része a támogatás, melynek révén a Goodyear biztosítja az abroncsok maximális élettartamát és megbízhatóságát, hogy a járművek akadálytalanul üzemelhessenek a forró és zord körülmények között is. A támogatási feladatok elvégzésével a Goodyear egy külön helyszíni abroncstechnikus kollégát bízott meg. A pozícióval járó feladatok közé tartozik az abroncsok teljesítményének biztosítása, valamint a projekt kilométerenkénti költségeinek optimalizálása. Ezenfelül elsőrendű kiemelt ügyfél menedzsmentet biztosít a Goodyear FleetFirst csapata.

 

A projekt valamennyi ütemének lezárultával a több mint 10 milliárd euróból épülő új repülőtér a világ legnagyobb repülőtere lesz, ahol évente 200 millió utas fordul majd meg, és amely több mint 22 000 alkalmazottnak biztosít munkát. Jelenleg az 1a ütem van folyamatban, melynek keretében többek között a világ legnagyobb egy épületben található termináljának építése zajlik, a munka befejezése 2018 első negyedévében várható. Az építkezés valamennyi ütemének végeztével az új repülőtér összesen hat kifutópályával büszkélkedhet majd.

 

A többnyire négy- és öttengelyes billenőkocsik számára Goodyear Omnitrac II abroncsokat szállítanak, melyeket például olyan vegyes használatú alkalmazásra fejlesztettek ki, mint az építőanyagok szállítása közúton az építkezés helyére. Ebbe a termékcsaládba tartoznak például a Goodyear Omnitrac MSS II kormányzott abroncsok és az Omnitrac MSD II hajtott abroncsok. Ezek az abroncsok fokozott ellenállással rendelkeznek a sérülésekkel szemben, kiváló tapadásuk és nagy futásteljesítményük pedig elengedhetetlen tulajdonságok a gigaprojekt nagy kihívást jelentő körülményei között.

 

Az Omnitrac MSS II és MSD II abroncsokat a Goodyear Max Technológia koncepciója alapján, kifejezetten olyan vegyes használtra fejlesztették ki, mint például egy repülőtér területe, ahol a járműveknek burkolatlan felületeken és homokos talajon is kell haladniuk. A legkorszerűbb anyagok és tervezési jellemzők biztosítják a tartósságot, valamint a nagy futásteljesítményt és jó tapadást minden körülmények között, így különösen magas hőmérséklet esetén is.

 

https://www.goodyear.eu

 

Lantai József