logo
Közzétéve: EuroAstra Internet Magazin (http://www.euroastra.hu)

Véget ért a Boot Düsseldorf 2009 – az optimizmus visszatér

Megjelentette: johannes
Dátum: 2009 jan 27 - 02:02

  [0]

Véget ért vasárnap a Boot kiállítás Düsseldorfban, a szokásos nagy vasárnapi kiárusítással, amikor gyakrolatilag sok cég az utolsó mintadarabot is kiárusítja. Az árengedmény határa lefele ilyenkor a csillagos ég. Ez általában meglátszik az utolsó két nap látogató rohamán. Végül is 238000 látogató jött, látott és vásárolt.

Visszatért az optimizmus a yacht, vizisport és könnyűbúvár turizmusban érdekelt cégekhez. A yacht forgalmazók közül a luxus kategória képviselői azért voltak zavarban, mert nem tudtak elegendően drága hajót kínálni. Gyakorlatilag minden elkelt, ami praktikus, ami érdekes vagy ami kellően drága volt. A 1640 kiállító, mely 57 országból 22000 négyzetméternyi területet töltött be nagyon elégedett lehet önmagával és a körülményekkel. Igaz 2008-ban 267000 látogató volt, de a csökkenés nem jelentős, inkább a minőségi vásárlók gyarapodtak. Ami azt jelentette, hogy a kiállítás látogatói nem csak bámészkodni mentek, hanem megnyitották pénztárcájukat.

A kiállítás egyfajta konjunktúra barométerként működik. Az idei Boot kiállító féltek attól, hogy a válság hozzájuk is begyűrűzik. Meglepve tapasztalták, hogy sem az utazások, sem pedig a sporteszköz vásárlások területén semmilyen lényégi visszaesés nem volt. Még olyan sem, amellyel a hagyományos utazási irodák küzdenek szerte a világban és nem csak Németországban. A kiállítás látogatói közül 45000 külföldről érkezett. Arról nincsen pontosan adat, hogy egyes országok szerint ez hogyan oszlik meg, de Magyarországról három kategória képviseltette magát.

Az egyik réteg ott kívánta lefoglalni, nyélbeütni készpénzesen külföldi nyaralását, elkerülendő, hogy irigyei miatt reflektor fénybe kerüljön. Ugyancsak nagykereskedők is voltak kinn, hogy vizisport boltjuk választékát a kifogástalan, de nagyon kedvezményes tavalyi modellek maradványaival feltöltse. És végezetül ott volt pár nagyhal is, akik ott rendelték meg luxusyachtjukat tokkal vonóval, valamely olcsó ország zászlaja alatti bejegyzésse és  kikötői bérlettel. Természetesen belőlük van a legkevesebb, de minden évben két-három titkos gazdag intézi el e módon hajóbeszerzését.

A búvárturizmusra sem volt hatással sem a közel keleti válság, sem pedig a világgazdasági válság. Újdonság, hogy Kubán a nyomás gyengült, és egyre többen választják úticélként a hagyományos Malediv szigetek és a Vörös Tenger mellett. Ára miatt kevésbé népszerűek az Óceániai és Ausztráliába vezett túrák. Ugyanakkor megkönnyíti a magyar állampolgárok helyzetét, hogy Magyarország Ausztráliában szerepel az elektronikus beutazási engedély programban, azaz a vizum elektronikus úton viszonylag egyszerű procedurával igényelhető.

Új cél Vietnam, de Thaiföld és Kabodzsa egyte területei továbbra is népszerűek, miként a kombinált tengeri-szárazföldi kirándulások is. Nem ismerik, így kevésbé frekventált célpont Mexikó és közép Amerika.

Kihirdették a következő BOOT idejét is  boot-Düsseldorf 2010-ben jaqnuár 23-31. között lesz. Az érdekesebb Boot trendekre, újdonságokra még visszatérünk rovatunkban


Forrás URL:
http://www.euroastra.hu/node/22533