Tágra nyílt a panaszolló”: 70 százalékkal több a beadvány, segítséget kér az ombudsman

 http://www.obh.hu/http://www.obh.hu/ Idén az első három hónapban 2008 első negyedévéhez képest 70 százalékkal nőtt az állampolgári jogok országgyűlési biztosához benyújtott panaszok száma. Az ombudsman arra figyelmeztet, hogy a változatlan létszámmal dolgozó hivatalban felhalmozódhatnak a kivizsgálatlan panaszok, illetve a panaszosoknak sokáig kell várniuk a vizsgálatok eredményére - hacsak az intézmény nem kap segítséget. Szabó Máté a kancelláriaminiszterhez, Kiss Péterhez fordult.

2008 első negyedévében csaknem 1000, 2009 első negyedében közel 1650 ügy érkezett az állampolgári jogok országgyűlési biztosának panaszirodájába. 70 százalékosnál valamivel nagyobb az emelkedés, január óta hónapról hónapra egyre több beadványt vesznek át az ombudsman munkatársai.

Szabó Máté munkaszervezési módszerekkel jelentősen meggyorsította az ügyintézés folyamatát, de a panaszok hirtelen megnövekedett száma miatt ez a megoldás is csak részleges eredményt hozhat. Az Országgyűlési Biztosok Hivatalát tavaly bővítették a jövő nemzedékek biztosának irodájával, és az utóbbi években létszámban is gyarapodott a nemzeti és etnikai kisebbségi, valamint az adatvédelmi biztos hivatala is. A munka folyamatosan növekvő terheit viselő általános biztos irodájában a jogi referensek száma változatlan maradt.

Több köztisztviselővel kellene emelni a létszámot, hogy biztosított legyen a további hatékony és magas színvonalú munka alapvető személyi feltétele - írta az állampolgári jogok biztosa a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszternek. Szabó Máté találkozót is javasol Kiss Péternek a helyzet megvitatására, valamint arra, hogy ismertethesse a kormányzattal újragondolni szándékozott együttműködése legfontosabb részleteit.