Közlekedési Fórum ? Stratégiai együttmûködés a Fõváros, a GKM és a közlekedési vállalatok között ?

  Budapest címer

Hagyó Miklós, Budapest közlekedéséért is felelõs fõpolgármester-helyettese egy politikamentes szakmai mûhely megalapítását kezdeményezte a fõváros közösségi közlekedésének, a közlekedési kultúra fejlesztése és annak érdekében, hogy minél többen válasszák a tömegközlekedést az egyéni helyett.

Ezért a Fõvárosi Önkormányzat, a GKM, a MÁV ZRt., a Volánbusz Zrt. és a BKV Zrt. képviselõi - Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes, Garamhegyi Ábel, a GKM szakállamtitkára, Kamarás Miklós, a MÁV elnöke, Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója, Antal Attila, a BKV vezérigazgatója és Pekli Ferenc, a Volánbusz vezérigazgatója - egy stratégiai megállapodás keretében létrehozták a Közlekedési Fórumot.

A fórum létrehozásának célja, hogy az - tanácsadó és egyeztetõ testületként - hozzájáruljon a fõvárosi közlekedési fejlesztések összehangolásához, a döntések elõkészítéséhez. A Közlekedési Fórum egy szûkebb, gyakrabban ülésezõ Elõkészítõ Bizottságból és Tanácsadói Csoportból, valamint egy szélesebb részvétellel - az érintett önkormányzatok és civil szervezetek bevonásával - zajló, de ritkábban összeülõ Egyeztetõ Tanácsból áll.

A közlekedésszakmai és regionális szempontból meghatározó döntések legitimációjára egy felsõvezetõkbõl álló döntéshozó testület jön létre, melynek tagjai az érintett közlekedési vállalatok és közigazgatási szervek legfelsõbb szintû vezetõi - a tervek szerint Demszky Gábor fõpolgármester, Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója, Kamarás Miklós, a MÁV ZRt. elnöke, Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója, valamint Pekli Ferenc, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója.

A Közlekedési Fórum legfõbb célkitûzései:

  • A közösségi közlekedési rendszerek fejlesztésének összehangolása

§        Elõvárosi közlekedés fejlesztése

§        MÁV vasúti hálózatának bekapcsolása a fõvárosi közösségi közlekedésbe

  • A Budapesti Közlekedési Szövetség továbbfejlesztése
  • Az akadálymentesítés megvalósítása, az esélyegyenlõség megteremtése a közösségi közlekedésben
  • Intermodális csomópontok kialakításának lehetõségei
  • P+R parkolók kialakítása, a parkolási rendszer fejlesztése
  • Közös tarifarendszer kidolgozása

§        Jegyértékesítés korszerûsítése

  • Környezettudatosság a közlekedésben
  • Kerékpáros közlekedés fejlesztése
  • Egységes menetrend-rendszer
  • Utas tájékoztatás javítása
  • Közösségi közlekedés elõnyben részesítése

A program az általános közlekedésfejlesztési célkitûzések meghatározása mellett több idõszerû intermodális csomópont fejlesztését is tartalmazza. Ebben szerepel például az Etele tér, Rákosrendezõ és Kõbánya Kispest vasúti megállók átszállási kapcsolatainak modernizálása is.

?A tömegközlekedési átszálló csomópontokban - a budapesti agglomerációban, illetve a város külsõ területein - arra kell törekedni, hogy egyre többen használják a közösségi közlekedési eszközöket. Ezért fontosnak tartom, hogy ezeken a csomópontokon minél több autó számára biztosítsunk parkolási lehetõséget P+R rendszerû parkolókban." - mondta Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes.