Februárra a UPC az Invitel elé került a vezetékes telefonok piacán

Februárban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,80 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 61,90 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 307 millió, IP-alapon pedig 124 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 145,4 perc volt.

Az NMHH gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.

 

A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma csökkent, értéke 768 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók előfizetései februárban 891 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 328 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2013 februárjában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,192 millió volt.

A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 35 százalék, második a UPC, piaci részesedése 21,9 százalék, a harmadik a sorban a Digi 13,7 százalékos részesedéssel. Ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 11,6 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,7 százalékkal.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 1,887 millió (az előző hónapban 1,903 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 620 ezer (az előző hónapban 611 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 460 ezerre nőtt az előző havi 452 ezerről.  A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 3,025 millió 2013. február végén.

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 58,4 százalékot jelent. Második helyen UPC áll 13,2 százalékkal, harmadik az Invitel 13,0 százalékkal, majd a Digi 9,0 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.

A 2013. februári adatok szerint az előfizetők a szolgáltató váltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. Február óta összesen 675 ezer számot hordoztak.