Chatelhetünk az LG háztartási készülékeinkkel

Az LG Electronics (LG) a CES-en mutatta be legújabb generációs intelligens újításait, köztük egy természetes nyelvek feldolgozására képes technológiát (Natural Language Processing, NLP) is. A népszerű mobil üzenetküldő szolgáltatás, a LINE, valamint az LG HomeChatTM alkalmazás segítségével ezután teljesen újszerűen kommunikálhatunk otthoni berendezéseinkkel, könnyedén vezérelhetjük és felügyelhetjük őket, és tartalmat is megoszthatunk rajtuk.

 

A HomeChatTM esetében nincs szükség megtanulni egy újabb program kezelését, mivel az napjaink legnépszerűbb ingyenes mobil üzenetküldési szolgáltatásán, a LINE-non keresztül egyszerűen használható. A világszerte 310 millió felhasználóval büszkélkedő LINE a nagyobb okostelefon-platformokon (Android, iPhone, Windows Phone, BlackBerry és Nokia Asha), valamint a Microsoft Windows és Mac OS X operációs rendszert futtató asztali számítógépeken és laptopokon egyaránt elérhető. A HomeChatTM használatához nincs szükség új utasítások elsajátítására, és a dohányzóasztalon sorakozó távirányítók számát sem kell gyarapítani. A felhasználóknak okostelefonjukon vagy számítógépükön kívül semmi másra nincs szükségük ahhoz, hogy kommunikálni tudjanak az LG által kínált okos háztartási berendezésekkel.

 

„Az innovációban folyamatosan elöl járó LG folyamatosan arra törekszik, hogy egyre okosabb alkalmazásokkal javítsa vásárlói életminőségét - mondta Seong-jin Jo, az LG Electronics Home Appliance Company elnöke és ügyvezető igazgatója. - Izgatottan vártuk, hogy a CES-en bemutathassuk a legújabb kommunikációs lehetőségekkel és intelligens funkciókkal felszerelt okos berendezéseinket."  

 

Az LG 2014-ben megjelenő intelligens berendezéseinek tulajdonosai a kompatibilis készülékeket egyetlen eszközről kezelhetik a HomeChatTM alkalmazás segítségével, így minden eddiginél kényelmesebben szervezhetik meg mindennapjaikat. Elegendő például a „Szabadságra megyek" szöveget beírni a HomeChatTM alkalmazásba, és máris érkezik a válasz: „Átállítsam a berendezéseket szabadság üzemmódba?". Igenlő válasz esetén a rendszer a hűtőt energiatakarékos üzemmódba kapcsolja, a robotporszívót úgy állítja be, hogy az minden reggel 9-kor felporszívózza a padlót, a mosógép pedig a hazaérkezés napján fog lefuttatni egy mosást. A szolgáltatás jelenleg angol és koreai nyelven érhető el, de a lista hamarosan egyéb nyelvekkel is bővülni fog. 

 

Teljes körű élelmiszer-kezelő rendszer (Complete Food Management System)

A HomeChatTM üzenetküldési funkcióján keresztül az LG új intelligens berendezéseinek tulajdonosai valós idejű információkat kaphatnak hűtőszekrényükkel kapcsolatban, tartózkodási helyüktől függetlenül. A családtagok okostelefonjaikról fényképeket tölthetnek fel a hűtőszekrényre a LINE alkalmazáson keresztül, amelyek ezt követően megjelennek a hűtőszekrény kijelzőpaneljén.  

 

A Smart Manager teljes körű élelmiszer-kezelő rendszert varázsol a hűtőszekrényből. A felhasználók az LG intelligens hűtőszekrény alkalmazásának segítségével az LCD-panelen vagy okostelefonjukon az ajtó kinyitása nélkül is megtekinthetik a hűtőszekrény tartalmát. A Smart Manager Freshness Tracker segítségével megadható és ellenőrizhető a különböző élelmiszerek szavatossági ideje. A Smart Manager a hűtőszekrényben található nyersanyagok alapján receptötleteket is ajánl.  

 

Sokkal több, mint egy porszívó

A HOM-BOT SQUARE robotporszívó beprogramozható arra, hogy a takarítást a kiválasztott időpontban elvégezze. A tulajdonosok a HomeChatTM segítségével utánanézhetnek a takarítási előzményeknek, ha felteszik a kérdést a HOM-BOT SQUARE készüléknek: „Mikor takarítottál utoljára?". A porszívó a HomeChatTM alkalmazáson keresztül válaszol: „Cikk-cakk formájú takarítás kezdete: 10:50; cikk-cakk formájú takarítás vége: 11:30." A HomeChatTM alkalmazás ezen kívül a HOM-BOT SQUARE mozgásának vezérlésére is alkalmas. 

A mosógép, amely gondolkodik helyettünk

A HomeChatTM segítségével a felhasználók folyamatosan frissülő mosási ciklusokat tölthetnek le igényeiknek megfelelően, emellett a HomeChatTM arról is figyelmeztetést küld, ha egy mosási ciklus frissítése elkészült és letölthető. A HomeChatTM alkalmazáson keresztül a felhasználó otthonától távol is beindíthat egy mosást, figyelemmel kísérheti a mosógép állapotát, és értesítést kaphat okostelefonjára vagy LG Smart TV-jére a mosási ciklus végéről.

 

Receptötletek az LG intelligens sütőjétől

A HomeChatTM és a receptkereső szolgáltatás segítségével a felhasználók receptötleteket kérhetnek intelligens sütőjüktől, és megtudhatják azt is, hogy egy adott fogáshoz milyen hozzávalókra van szükség. A sütő automatikusan kiválasztja a megfelelő üzemmódot, így nem kell időt fecsérelni a kézi beállításra. Az LG intelligens-sütő alkalmazása értesítést küld, ha új receptek válnak elérhetővé, így a tulajdonosok mindig új és érdekes fogásokkal lephetik meg a családot.

 

Kényelmes használat, NFC

Az NFC-címkék és a Smart DiagnosisTM funkció segítségével a felhasználók önállóan is orvosolni tudják a kisebb meghibásodásokat, így elkerülhetők a költséges és kényelmetlen kiszállások. Az NFC-címkéknek köszönhetően a készülékek tulajdonosai új mosási ciklusokat is letölthetnek az LG mosógépeihez.