EU-s támogatás a húsvéti nyuszinak és a csoki mikulásnak

Jelentős fejlesztést hajtott végre üzemében az egyedi csokoládéfigurákat gyártó Tarcha World Kft. A vállalatnak a beruházáshoz szükséges összeg 61 százalékát, 25 millió forintot az Új Széchenyi Terv „Innovációs eredmények hasznosításának támogatása mikro-, kis- és középvállalkozások részére" című pályázaton nyerte el. A pályázat összköltsége közel 41 millió forint volt.

 

Jelentősen növelte termelőkapacitását a gyöngyösi székhelyű Tarcha World Kft., miután új csokoládégyártó gépsor beszerzésére kapott lehetőséget az Új Széchenyi Terv keretében. Az összköltség 61 százalékát, 25 millió forintot nyertek el a GOP-1.3.1-11/C-2012-1090 kódjelű pályázatukkal.

 

A 2007-ben alakult cég egyedi, szezonális csokoládéfigurák (mikulás, húsvéti nyuszi) gyártásával foglalkozik. A fejlesztés indoka az volt, hogy a termelés további növelését gátolta a gyártókapacitás teljes kihasználtsága. A meglévő infrastruktúrával napi maximum 4 tonna folyékony csokoládét tudtak előállítani, a gépparkjuk életkora 40-45 év volt.

 

A Tarcha World ezért új, saját csokoládégyártó gépsor beszerzését határozta el. A 2012. november 26-án született támogatói döntés révén a cég bővítette árualapját, illetve javította termékeinek minőségét. A fejlesztés hatásaként - a bővülő termékpalettának köszönhetően - új ügyfelekre tettek szert, a meglévők számára pedig magasabb színvonalat nyújthatnak. Az új technológia használata alkalmat adott a dolgozóik szakmai fejlődésére, továbbképzésére is.