A hazai internefelhasználókról

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Ugyancsak minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.

 

Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, ami megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.

 

A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.

A netezők több mint fele (52%) a 18-39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik és már elérte a 10 százalékot.

Nézzük meg részletesen, mik a jellemzői a hazai internetfelhasználóknak:

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:

Top 10

Rangsor

Webhely

Látogatók száma

Látogatók - napi átlag

Oldalletöltés

Elérés az internetezőknél

1

origo.hu

1 608 363

582 459

96 412 206

31,21%

2

blog.hu

1 250 630

259 598

22 080 020

24,27%

3

index.hu

1 246 555

469 491

112 798 308

24,19%

4

startlap.hu

1 245 869

448 187

75 808 017

24,18%

5

hir24.hu

1 195 157

369 523

38 758 138

23,19%

6

freemail.hu

1 189 772

521 012

180 303 930

23,09%

7

idokep.hu

1 052 969

353 821

44 008 760

20,43%

8

port.hu

1 046 420

217 020

37 472 207

20,31%

9

nlcafe.hu

988 337

265 665

21 890 470

19,18%

10

arukereso.hu

949 085

119 510

15 255 609

18,42%

 

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) -- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)

  A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.