Egyeztetett a szakma az e-útdíjról

2016. március 9-én, Budapesten került megrendezésre az Útdíj Fórum 2016. elnevezésű rendezvény. Az egynapos konferenciát a WebEye Magyarország Kft. hívta össze az e-útdíjjal kapcsolatos legfontosabb témák, és különösen a bevallást érintő kérdések megtárgyalására. 

Az Útdíj Fórum 2016. nevű rendezvény fő célkitűzése az e-útdíjjal kapcsolatos kérdések megválaszolása volt, illetve a bevallást érintő gyakorlati tapasztalatok és észrevételek személyes megvitatása a jelenlévő szakmai szervezetek és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. képviselőivel. A fórumon a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és számos vállalat képviselete vitatta meg a fuvarozókat nap mint nap érintő kérdéseket. Az e-útdíj bevallási közreműködőket a WebEye, mint az egyik legjelentősebb hazai szereplő képviselte, a valódi párbeszédről pedig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. jelenléte gondoskodott.

 

A program első felében a WebEye szakemberei ismertették részleteibe menően a sikeres e-útdíj fizetés folyamatát és szakmai, illetve technikai hátterét. Továbbá összefoglalták, miképpen tudják a fuvarozók minimalizálni, vagy teljesen elkerülni az e-útdíjjal kapcsolatos büntetések veszélyét.

A fórum második részében a jelenlévő szakmai szervezetek képviselői a közúti áruszállításban érintett cégek küldöttei által feltett kérdéseket tárgyalták ki és válaszolták meg. A jogszabályi és technikai vonatkozású témák mellett olyan, az iparági szereplőket napi szinten érintő kérdések is reflektorfénybe kerültek, mint például a 4. számú főút ceglédi pihenőhelyén található útdíj-ellenőrzőpont, amely kialakítása révén rendszeresen büntetést jelez induláskor az egyébként szabályosan eljáró, pihenőidejükről továbbhaladó sofőröknek.

 

A konferencia résztvevői egyetértettek abban, hogy az e-útdíj rendszer finomhangolása érdekében a szakmai szereplők összefogására van szükség, és világossá tették, hogy ezért még szorosabb együttműködésre törekszenek a jövőben.